Stanisław Derehajło odchodzi. Gmina Boćki bez wójta

18 kwiecień 2017

Stanisław Derehajło nie jest już wójtem gminy Boćki - informuje TVP3 Białystok.

Stanisław Derehajło zamienił Boćki na Warszawę. Jak podaje TVP, na nowym stanowisku będzie doradzać Jarosławowi Gowinowi - wicepremierowi i ministrowi nauki. Zadaniem byłego wójta Bociek będzie organizacja ogólnopolskiej sieci edukacyjnej. 

Teraz gminę Boćki czekają przedterminowe wybory nowego gospodarza. Stanie się to za około 2-3 miesiące (termin jeszcze nie został podany).

Stanisław Derehajło wójtem gminy Boćki był od 1998 roku. Jak powiedział w rozmowie z TVP Białystok, z zamiarem rezygnacji nosił się już na początku tej kadencji. Według niego, 20 lat na stanowisku wójta jest wystarczające, a propozycja Gowina przyspieszyła jego decyzję. 

Stanisław Derehajło, podobnie jak Jarosław Gowin, należy do partii Polska Razem Zjednoczona Prawica (wchodzi ona w skład koalicji rządowej).

OBEJRZYJ MATERIAŁ OBIEKTYWU

 

Fot.: TVP3 Białystok

Jak oceniasz działalność Stanisława Derehajły na stanowisku wójta? Jakie były jego sukcesy i porażki? Kto powinien zostać jego następcą? Zachęcamy do komentowania!

Komentarze

  • Kazik Kazik czwartek, 27 kwiecień 2017 16:31

    do A.K,,Przepraszam, że narzekam i krytykuję, ale i tutaj mam uwagi. Znam się trochę na technice i interesowałem się solarami zanim założono je w Boćkach.".... ,,Można było zamontować odrobinę droższe kolektory rurowo-próżniowe, które mają wyższą sprawność i grzeją nawet przy minusowych temperaturach" Czyli rozumiem, że Pan nie zdecydował się na te gminne? Z tego co słyszałem to dużo osób chce jeszcze jednego projektu dotyczącego kolektorow.

    Raportuj
  • Marianna Marianna czwartek, 27 kwiecień 2017 10:28

    Panie AK w każdym podjętym działaniu można odnaleźć plusy i minusy. Drążąc temat solarów, skoro są tak podłej jakości to dlaczego tak wielu mieszkańców gminy je ma? I są zadowoleni. Mam wrażenie, że Pan "gani" pracowników urzędu za to, że sięgają po fundusze europejskie. To chyba dobrze, że potrafią je pozyskać.
    Jeśli chodzi o szkołę w Andryjankach. Czy broni Pan jej tylko dlatego, że tam pracuje Pana małżonka? Czy naprawdę ze względu na uczniów i rodziców? Wiadomo, że zawsze chodzi o pieniądze.. Dlaczego nauczyciele nie zechcieli przenieść szkoły pod stowarzyszenie? A no dlatego, że wiązałoby się to z niższymi zarobkami i prawdopodobnie nie obowiązywała by Karta N-la (ale to wyłącznie moje domysły). Na szczęście rodziców i nauczycieli tam pracujących po nowej reformie edukacji szkoła pozostanie i będzie nadal funkcjonować. Tylko czy n-le przyzwyczajeni do klas np. 3-5 osobowych podołają. Oby!

    Raportuj
  • kolonista kolonista czwartek, 27 kwiecień 2017 10:22

    Zielona co ty piszesz? Z kim tu rozmawiać? Przecież do niedouczone wszystko z deficytem umysłowym. Wioskowe filozofy. Trzeba przeliczać środki na zamiary.Jakieś studia skończyć lub poznać przepisy. A tych troje ,szef i jego dwa pieski tylko węszą i sensacji szukają. To takie serialowe Myćki.

    Raportuj
  • ZIELONA ZIELONA czwartek, 27 kwiecień 2017 10:08

    Ja nie moge tego czytac!! Inwestowac w szkole w andryjankach gdzie roczny koszt utrzymania to półtora miliona zl? Dla noespelna pięćdziesięciu uczniów..dzieci powinny byc przenoesione do bociek a szkola zamknieta..ale radni którzy nie są za Staszkiem wolą zrobic mu na złość niz popierac jaką kolwiek jego decyzję..
    Mam nadzieje ze juz nie dlugo bedzie wiadomo kiedy dokladnie beda wybory i pan a.k zrobi spotkanie wyborcze i tam odpowie na wszystkie nurtujące mnie pytania..bo tu jak widac zadawac ich nie moze.. A naprawde siwtny temat..tak sprawiedliwy i prawy czlowiek w swoich wypowiedziach... A za uszami swoje ma..
    Oby Dotora wygrala..bo jak tak patrze to w innej sytuacji bedzie placz...

    Raportuj
  • ak ak czwartek, 27 kwiecień 2017 09:07

    "Wychodzę z założenia,że jeśli jest możliwość pozyskania unijnych funduszy trzeba z tego skorzystać. Za chwilę skończy się finansowanie unijne i wtedy trzeba będzie szukać we własnej kieszeni, a ta nie jest bez dna."- Zgadzam się z tym, ale wszystko należy robić z głową. Zwłaszcza, że w "kieszeni jest pusto" a nawet dług ponad 4 miliony. Rzecz w tym, że unijne środki pokrywają tylko w pewnej części daną inwestycję, resztę musi dołożyć gmina. Czasami jest to 50% a koszt inwestycji jest z jakiegoś powodu wyższy od cen rynkowych o kilkaset %. Brakuje zdrowego rozsądku. Czyli podsumowując. Paradoksalnie ta sama inwestycja z wykorzystaniem środków unijnych kosztuje gminę więcej niż bez środków z Unii.
    Żeby nie było, że jestem przeciwnikiem pozyskiwania środków z poza gminy. Kiedy to Pan Wójt chciał zlikwidować szkołę w Andryjankach, ale mu się nie udało, bo rodzice się sprzeciwili, to Derehajło zażądał od rodziców i nauczycieli oszczędności, choć szukanie oszczędności to jeden z jego obowiązków. Na spotkaniu w szkole w Andryjankach zaproponowałem mu, by skorzystać z programu na poprawę efektywności energetycznej budynków. Czyli docieplić szkołę, wymienić kocioł centralnego ogrzewania i całą instalację centralnego ogrzewania. Wówczas za samą usługę palenia (zakup węgla dodatkowo na koszt szkoły), firmie zewnętrznej płacono 30 tys. zł. Gmina musiałaby dołożyć 15% do inwestycji. Jak Pani myśli, Derehajło zrobił coś w tym kierunku? Odpowiem Pani, nic nie zrobił. A co do solarów. Jest to jedna z nielicznych rzeczy jakie zrobił Derehajło, a której nie musiał robić. Dobrze, że chociaż to zrobił. Przepraszam, że narzekam i krytykuję, ale i tutaj mam uwagi. Znam się trochę na technice i interesowałem się solarami zanim założono je w Boćkach. Te kolektory to troszeczkę przestarzała technologia. Prywatnie nikt ich już właściwie sobie nie instaluje bo są nieefektywne. Żeby pozbyć się zalegających w magazynach przestarzałych kolektorów, firmy wciskają je gminom. Ludzie i tak będą zadowoleni, że im gmina założyła. Można było zamontować odrobinę droższe kolektory rurowo-próżniowe, które mają wyższą sprawność i grzeją nawet przy minusowych temperaturach. Co oznacza, że przy odpowiedniej instalacji mogłyby zimą dogrzewać nam mieszkania. Widocznie projekt pisał ktoś, kto nie za bardzo zna się na technice i zamontowano nam to co mamy.

    Raportuj
  • kolonista kolonista czwartek, 27 kwiecień 2017 07:31

    Proszę o relację z dzisiejszej sesji. Co tam nowego wymyśli szeptucha i jej oblubieniec ?

    Raportuj
  • Marianna Marianna czwartek, 27 kwiecień 2017 07:12

    Ja nie chwalę, wyrażam swoje zdanie. Jestem zadowolona z możliwości założenia solarów. Niektóre gminy dopiero zaczynają je zakładać,więc jak widać też sięgnęły po unijne pieniądze. Co w tym takiego zdrożnego? Czkawką się odbije? A kto komu kazał je zakładać. Wszędzie Pan( podpisany jako mieszkaniec gminy) widzi podstęp.
    Co do "swoich ludzi". Jeśli będzie tak jak Pan mówi to nowy też powsadza swoich i też Pan będzie narzekał? A może właśnie to Pan będzie swoim..? Wszędzie tak jest, spojrzy Pan na najwyższe szczeble władzy, np. MON i pana Misiewicza..

    Raportuj
  • ZIELONA ZIELONA czwartek, 27 kwiecień 2017 00:19

    Ci co mają nie czyste sumienie usuwają komentarze na swój temat? Czyli lepiej było by zeby nic sie nie dzialo u nas w gminie? a kto komu kazal zakladac solary? ze teraz tak przeszkadza? zmuszani byli ludzie? doplacali bo chcieli!! już widze wiecie jaką Dorota ma wizje na nasz gmine? ze stasiek bedzie jej kazal a ona zamknie oczy i na wszystko się bedzie zgadzała ??Znasz sytuacje? na jakiej podstawie? tak do wszystkich inwestycji tzreba dołożyć..ale żeby zebrać żniwo trzeba zasadzić !!! ze wsi i nie wiesz że taka kolej rzeczy? i jesli dobrze wiem to Ci co sa na umowach o prace sa bezpieczni nikt nikogo bez powodu nie USUNIE jak to nazwales.. najlepiej ludzie niech wybiorą na wójta ciemnogród jakis.. albo złodzieja jak kiedyś Staśka wyzywali...

    Raportuj
  • Mieszkaniec Gminy Mieszkaniec Gminy środa, 26 kwiecień 2017 23:12

    Zielona , Marianna i inni tego pokroju - nie chwalcie tych dotacji na solary i oczyszczalnie !!!! Do solarów i oczyszczalni Gmina nic nie dołożyła , bo dopłacili mioeszkańcy którzy instalowali . Za to jeszcze czkawką się odezwie co niektórym . Dopiero ludzie zaczynają mówić . Dorotki nie chwalcie , bo Ona zrobi wszystko co poleci były wójt ! Ja mam obiektywne zdanie i trochę znam sytuację . Nie oczekujcie na wielkie pieniądze z zewnątrz , bo potrzebne są własne udziały , a trzeba spłacać długi i obligacje , które niby były wydane na poprawienie infrastruktury drogowej , a wiemy na co poszły . Zajrzyjcie na projekt budżetu na 2017 rok i zobaczcie jakie są inwestycje przewidywane . Co niektórzy z byłego otoczenia już muszą odejść za ... , albo inni usuną . CAŁA ELITA MA DUŻO NIE CZYSTEGO SUMIENIA , I TO POWOLI POWYCHODZI , A MOŻE I SZYBCIEJ !!!!

    Raportuj
  • ZIELONA ZIELONA środa, 26 kwiecień 2017 18:47

    ooo odezwał się Sz.P. a.k o wszystkich się łatwo mowi tylko nie o sobie?? Stasiek był zły? a teraz wjazd na Dode? Ona też zła? Marianna ma racje lepiej wydawać środki unijne niż gminne wiele rzeczy w gminie jest z unii i czy to też coś złego?? a to ile to kosztowało? co za różnica jeśli gmina nie wykładała na to pieniędzy? Kandydat na wójta pierwsza klasa!!hehe zamiast obrabiać dupe innym niech Pan a.k skupi się na chwaleniu siebie i w ten sposób zdobywa głosy..alee jak można chwalić siebie jak się nie robi nic dobrego??

    Raportuj
  • Marianna Marianna środa, 26 kwiecień 2017 18:03

    Wychodzę z założenia,że jeśli jest możliwość pozyskania unijnych funduszy trzeba z tego skorzystać. Za chwilę skończy się finansowanie unijne i wtedy trzeba będzie szukać we własnej kieszeni, a ta nie jest bez dna.
    Jeśli chodzi o projekty na remonty świetlic to jednym odpowiada,a innym nie. Część lokalnej społeczności skorzysta np. podczas majowych modlitw, czy różańca. Inni sobie imprezę zorganizują.
    Ja dzięki projektom mogłam założyć solary czy przydomową oczyszczalnię,ktorej wartość to ok 25 tys.,a wyłożyłam ze 2,5. Mogę też dziś przejechać utwardzoną drogą, a nie zakurzoną latem,a nieprzejezdną po roztopach. Ja skorzystałam. Pan widocznie nie.
    I pisząc o pieniądzach z zewnątrz miałam także na myśli fundusze z powiatu czy województwa.

    Raportuj
  • ak ak środa, 26 kwiecień 2017 17:08

    Marianna - "ja bym chciała żeby p.Dorota wystartowała, ma kontakty, wie gdzie zapukać, inni wiedzą czego się po niej mogą spodziewać więc już na starcie będzie łatwiej np. o pozyskiwanie pieniędzy z zewnątrz." - Marianno a po co ci te pieniądze z zewnątrz? Będziesz coś z tego miała? Mieszkańcy będą coś z tego mieli? Remont drewnianej świetlicy bez projektów unijnych i pieniędzy z zewnątrz kosztuje w naszej gminie 30 tys. zł. Remont drewnianej świetlicy wykonany z unijnego projektu z wykorzystaniem pieniążków z zewnątrz kosztuje w naszej gminie 300 tys. zł. Wyjaśnij mi proszę, co nam mieszkańcom bardziej się opłaca?

    Raportuj
  • ZIELONA ZIELONA środa, 26 kwiecień 2017 13:04

    Doda bedzie startowac...ale pan administrator usuwa moje komentarze..

    Raportuj
  • xyz xyz środa, 26 kwiecień 2017 12:28

    Marianno oczywiście masz rację. Nie tylko p. Dorota ma kontakty ale przede wszystkim umie rozmawiać z ludźmi i słuchać tego co mówią. Na pewno jest najlepszą kandydatką, ale czy zechce? Przecież obesrają, d.pę obrobią w 5 minut.

    Raportuj
  • Marianna Marianna środa, 26 kwiecień 2017 10:03

    Niewiarygodne! Sekundę przed dodaniem swojego komentarza przeczytałam komentarz ZIELONEJ, po odświeżeniu strony już go nie było... No no no..

    Raportuj
  • Marianna Marianna środa, 26 kwiecień 2017 10:02

    ja bym chciała żeby p.Dorota wystartowała, ma kontakty, wie gdzie zapukać, inni wiedzą czego się po niej mogą spodziewać więc już na starcie będzie łatwiej np. o pozyskiwanie pieniędzy z zewnątrz.

    Co do usuwania komentarzy, najwyraźniej Administrator trzyma tylko jedną, ale czy właściwą, stronę. To przykre.. Gdzie dziennikarski obiektywizm??

    Raportuj
  • xyz xyz środa, 26 kwiecień 2017 09:03

    Czytelniku...jak to podsumować? Piękna i bestia?

    Raportuj
  • czytelnik czytelnik wtorek, 25 kwiecień 2017 21:17

    W "Nowinach Podlaskich" Doda mówi "zobaczymy" na pytanie, czy będzie kandydować na wójta. Piszą też tam, że kandydatem może być Rynans, ale "to nic pewnego"

    Raportuj
  • xXx xXx wtorek, 25 kwiecień 2017 21:06

    kilka słów prawdy i "demokracja" zadziałała...

    Raportuj
  • dlaczego dlaczego wtorek, 25 kwiecień 2017 19:51

    Panie Administratorze, czy te słowa "Problemy, skargi, zażalenia i radości mieszkańców gminy Boćki wyrażone w komentarzach. Tak jak w wolnej amerykance - wszystkie chwyty są dozwolone (z wyjątkiem uderzeń i chwytów zagrażających życiu)." dotyczą tylko Wolnej Boćkowianki? Skoro tam można to dlaczego nie tu? Tu się ważą losy naszej małej ojczyzny

    Raportuj
  • ZIELONA ZIELONA wtorek, 25 kwiecień 2017 18:33

    Dlaczego zostają usuwane komentarze?? widze komuś brak odwagi aby odpowiedzieć na niewygodne pytanie?!! to po co ta dyskusja jak nie można pisać tego co się myśli...

    Raportuj
  • zielony.. zielony.. wtorek, 25 kwiecień 2017 15:49

    Zadałem sobie trud i zapytałem u źródeł czyli w UG. Stawki na ścieki zostaną takie jakie były a te 17 zł to taki urzędniczy bełkot niezrozumiały dla laików. Co do innych spraw, to na Załońskiej obrodziło kandydatów na wójta. Chyba 4 osoby pragnie dostąpić zaszcytu kierowania gminnym samorządem. Ona.. wiecie o kim mowa też chce.

    Raportuj
  • dlaczego dlaczego wtorek, 25 kwiecień 2017 15:24

    Albo mam coś z oczami, albo usuwane są komentarze. Wolność słowa,ale po moderacji...

    Raportuj
  • bocianowy bocianowy wtorek, 25 kwiecień 2017 09:10

    a jak ktoś ma potrzebę to doczyta http://bip.ug.bocki.wrotapodlasia.pl/resource/file/preview/id.3522
    ostatnia zmiana stawek miała miejsce w 2013

    Raportuj
  • bocianowy bocianowy wtorek, 25 kwiecień 2017 09:08

    zielony.. W mojej wypowiedzi miałem na myśli gminę, jako jednostkę samorządu terytorialnego. Widocznie proponowana cena 17 zł jest stawką, dzięki której nie trzeba będzie dokładać. Tak mniemam,być może się mylę.
    Abyś mnie zrozumiał to posłużę się takim oto przykładem. Odpady zabiera od nas zewnętrzna firma. Jeśli wystawiają rachunek na 10 tys. a ściągalność z opłat jest na poziomie 7 tys. no to trzeba dołożyć. Podobnie ma się pewnie ze ściekami. Jeśli utrzymanie kanalizacji i oczyszczalni itp. kosztuje, nie wiem, 20 tys. a ściągną 12 no to wiadomo...
    Oczywiście mogę nie mieć racji.
    Podkreślę jeszcze fakt, że dla mnie ta stawka również jest horrendalnie wysoka

    Raportuj
  • zielony.. zielony.. poniedziałek, 24 kwiecień 2017 21:28

    Bocianowy co ty rozumiesz przez "gmina". Gmina to ludzie mieszkający tu na tej ziemi. To gmina Boćki.Gmina to my. Tak więc jak to dopłaca? Do czego? Ilu ludzi pracuje przy oczyszczalni i co tam robią? Tak samo dopłaca do darmozjadów w goku i gminie.Jeżeli ktoś proponuje 17 zł za metr ścieków to jest albo chory albo jebnięty.Jaka oczyszczalnia.? Codziennie szambowóz wywozi ścieki na Przylaszczki do wylewiska które jest ponoć zamkniete.To taka ekologia wg. wójta i jego przydupasów. czas z tym skończyć. Wy.ierdoliść tę hołotę na zbitą mordę

    Raportuj
  • bocianowy bocianowy poniedziałek, 24 kwiecień 2017 18:47

    Ciekawe, jakie decyzje podjęły komisje w sprawie stawki za ścieki? Jeśli stwierdzą, że to za dużo to uchwała upadnie i gmina znowu będzie dokładać. Podobnie jak do opłat za wodę. Sądzę, że podczas prac komisji,akurat przy tym punkcie, radni myślą o swoim domowym budżecie, a nie budżecie gminy. Czyż nie? I znowu będzie mowa, że deficyt itd.
    Ale to tylko moja luźna myśl..

    Raportuj
  • ak ak poniedziałek, 24 kwiecień 2017 18:24

    bocianowy- wiem, że w czwartek sesja, radni mnie poinformowali. -"Dlaczego Pan informuje, że przy obecnej zmianie wójta zmienia się też rada?" - Nie informuję. Pisałem ogólnie, że warto zaangażować się w wybory. Do tej pory nie interesowałem się w jaki sposób jest to uregulowane i nadal nie wiem. Opierałem się na mojej wiedzy z ostatnich wyborów. Jeśli zmienia się tylko wójt to, każdemu przyszłemu wójtowi z poza układu współczuję. Jednak Stasiek to MISTRZ. Odszedł na rok, żeby nie objęła go ustawa o dwu-kadencyjności. Przez rok jego radni i tak nie pozwolą rządzić przyszłemu wójtowi, wiec nowy wójt przez rok nic nie będzie mógł zrobić, no chyba, że będzie z "rodziny". A za rok Stasiek wróci i normalnie weźmie udział w wyborach i będzie rządzić kolejne dwie kadencje po 5 lat każda. MISTRZ. Można? Można. No cóż, nic się nie zmienia. Wszystko zostaje po staremu.

    Raportuj
  • bocianowy bocianowy poniedziałek, 24 kwiecień 2017 16:32

    Panie AK-sesja w czwartek, żeby Pan nie mówił, że nic nie wiedział.
    Dlaczego Pan informuje, że przy obecnej zmianie wójta zmienia się też rada? Mandat złożył jedynie wójt, a rada do kolejnych wyborów samorządowych pozostaje ta sama.
    A swoją drogą, jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził.
    Uważam, że jaki by nie był przyszły wójt, trudno mu będzie pracować. W sumie, co trzeba było zrobić, zrobiono. Ta nieszczęsna oczyszczalnia, kanalizacja, drogi (jak tu piszą) w okropnym stanie. Chyba nowy będzie na początek poprawiał po starym.. Tak wnioskuję z wypowiedzi umieszczanych tutaj.

    Raportuj
  • ak ak poniedziałek, 24 kwiecień 2017 14:42

    Niebieski- Płacą ci za pisanie tych bzdur czy tak sam z siebie piszesz głupoty? Rozumiem, że jak nie da się merytorycznie nic zarzucić to najlepiej obrzucić błotem. Za co mnie i radnych spotykają te ataki? Za to, że odważyłem się upublicznić to co ludzie po cichu mówią? Zachęcam do aktywności. Zachęcam do wzięcia udziału w wyborach. Niech coś się zmieni. Niech zmienią się radni i niech zmieni się wójt. 19 lat rządów tej samej elity to prawie jak w Korei Północnej czy na Kubie. Ludzie przyzwyczaili do tego co jest nie mając świadomości, że może być inaczej, lepiej. Choćby ze zwykłej ciekawości spróbować coś zmienić, świat się nie zawali. Jakby radni i wójt okazali się źli, to już za rok będzie można wybrać innych, lepszych. Czego się boisz.
    Pewnie niewiele osób w Boćkach wie, że radny Rynans, na którym psy wieszacie, zanim jeszcze został radnym, zablokował budowę spalarni padliny w Boćkach. Sam jeden zaangażował prawników i udało mu się. Za to wszyscy mieszkańcy Bociek powinni być mu wdzięczni. W jakim smrodzie mieszkalibyśmy dzisiaj gdyby mu się nie udało, chyba nie muszę tłumaczyć. Oczywiście żeby taka inwestycja powstała musiało być przyzwolenie. Wyjaśnij mi proszę - Co mieliby z tej inwestycji mieszkańcy?
    Radny Zalewski Robert - Prezes koła wędkarskiego razem z wędkarzami zagospodarował starą rzekę. Można? Można. I to bez pieniędzy z gminy od wójta. Takich ludzi trzeba więcej.

    Raportuj
  • Niebieski Niebieski poniedziałek, 24 kwiecień 2017 09:06

    O właśnie karma wraca do AK. A kto pisal w ulotce ze słyszał od ludzi różne rzeczy na temat wójta? widzi pan jak panska strategia obraca sie przeciwko panu. A jak pan się ustosunkuje do wypowiedzi( Tak słyszałem od ludzi zaznaczam nie byłem swiadkiem)radnego zeby mieszkancy wschodniej części naszej gminy jechali na Białoruś. Przy czym zostało to określone bardziej wulgarne.

    Raportuj
  • olo olo niedziela, 23 kwiecień 2017 22:39

    A co tak ujadacie? Uciekł wam?

    Raportuj
  • Plus minus Plus minus niedziela, 23 kwiecień 2017 21:36

    Az wyciagnelam ulotke wyborcza Pana AK. Szczerze? Tyle Pan obiecał,ale skąd na to Pan by wziął. Darmowe leki, przedszkole dla wszystkich dzieci itd. I w sumie negatywna kampania to też kampania.

    Raportuj
  • Wernyzdrowa. Wernyzdrowa. niedziela, 23 kwiecień 2017 20:11

    To teraz A K masz okazję pokazać co można zrobić więcej niż wynika z obowiązku wójta. Mój głos masz pewny. Może jakieś konkrety na początek kampanii?

    Raportuj
  • jurnybopości jurnybopości niedziela, 23 kwiecień 2017 17:16

    Proponuję kandydata na stanowisko wójta : wykształcony ,odpowiedni wiek,doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w przedsiębiorstwie państwowym,obecnie prywatny przedsiębiorca,społecznik,działacz sportowy,chrześcijanin,zna języki obce,ustabilizowana sytuacja życiowa,żonaty.Same pozytywy człowiek z poza" układów ",rodowity boćkowiak .
    Takim właśnie kandydatem jest Pan Andrzej K.......k.

    Raportuj
  • ak ak niedziela, 23 kwiecień 2017 16:21

    Derehajło wybudował szkołę ??? Szkoła powstała dzięki mieszkańcom Bociek i uporowi ówczesnej Pani Dyrektor Krystyny Ulikowskiej. Zbierane były składki na budowę szkoły. Mieszkańcy Bociek przywozili żwir furmankami i przyczepami, wozili drzewo do tartaku. Z chłopakami z Dubieńskiej chodziliśmy ze szpadlami robić wykopy pod fundamenty. Rolnicy przeznaczyli działkę lasu ze Wspólnoty na cele szkoły. Wszystko to bezinteresownie, za darmo, bez odznaczeń i publicznych podziękowań. Uroczyste otwarcie szkoły nastąpiło w 1997 roku a Derehajło został wójtem w 1998. - Bank wybudował Derehajło??? Co najwyżej sprzedał grunt należący do gminy bankowi spółdzielczemu z Brańska. - Oczyszczalnię wybudował Derehajło. Tak wybudował i to w świetnej lokalizacji, obok szkoły. Jest jeszcze jakaś gmina w Polsce, w której nie ma kanalizacji? Staram się zachować obiektywizm, ale jakoś nie bardzo mi to wychodzi. To może niech zwolennicy Derehajły po dziewiętnastu latach wymienią 19 rzeczy, które zrobił i które nie wynikały z jego obowiązków jako wójta gminy. Jeśli zrobił coś co wynikało z jego obowiązków np. wyasfaltował drogi, wybudował oczyszczalnię, wyremontował świetlicę, to żadna jego zasługa bo wykonywał tylko swą pracę, na tym polega praca wójta, za którą pobiera wynagrodzenie. Czy zrobił coś dla nas mieszkańców, czy zrobił coś dla gminy czego nie musiał, czy zrobił coś więcej niż tylko wykonywanie swoich obowiązków?

    Raportuj
  • Wernyzdrowa. Wernyzdrowa. niedziela, 23 kwiecień 2017 12:56

    ''Wyborco,, jak nie wiesz do czego ci te papierki potrzebne to po co bylo isc na kurs? A może wolisz nie mieć z nich porzytku bo wtedy trzeba byłoby pójść do pracy.vZielona i ja to 2 różne osoby. A moja tu obecność spowodowaną jest potrzebą chwili. Wiem ze na tym portalu goszczą stali bywalcy i jest to grono kilku osobowe niezadowolone z władzy która przemija. Ja nie ukrywam że popieram starego wójta. A teraz będę przyglądać się nowej władzy i mam nadzieję że wygra taki kandydat ze za Starym wójtem nawet bockowce zatesknia :-) moim zdaniem do prowadzenia takiej gminy to oleju w głowie trzeba miec .A nie umieć tylko rzucać hasła czego to wojt nie zrobił i na czym się wzbogacił.

    Raportuj
  • ZIELONA ZIELONA niedziela, 23 kwiecień 2017 01:07

    Ależ nie ja jestem jedna osoba a nie trzema. hm ale może komuś kurs kucharza albo prawko się przydało nie sądzisz? a po za tym nikt nikogo tam siłą nie prowadził. I dla jasności nie jestem pracownikiem gminy . Ja sądzę że nie dał nogi a po prostu zobaczył że naszej gminie zawsze mało!! A to że na wsiach tylko swietlice? hmm dobrze że nie jedna w jednej wsi tylko w kilku.. zapomniales jeszcze że powstał orlik, plac zabaw dla dzieci, zakupiony autokar gminy itd, widzę że dalsza konwersacja nie ma sensu bo ja wiem swoje a Ty swoje na dany temat. Właśnie po co mówić o czymś co było dobre ale już tego niema. Kto teraz zasiądzie na tronie i się "wzbogaci" jak to mowicie o P.W. Mam nadzieje że "Ptaszek " bedzie na liście wyborczej.

    Raportuj
  • wyborca wyborca niedziela, 23 kwiecień 2017 00:03

    Werny..Non..Ziel..to ta sama osoba? Wiedza o wydatkach jest od dawna dostepna w przedtrzeni publicznej. Alez nie neguje dokonan PW. Jestem dumny z uzyskanegp dyplomu na zduma dekarza umiem ukladac kwiaty i mam jeszcze kilka papierow. Putanie? A na ..uj mi to potrzdbne?

    Raportuj
  • Wernyzdrowa. Wernyzdrowa. sobota, 22 kwiecień 2017 10:31

    Nie twierdzę że złoty to człowiek ale same negatywy piszecie. A te wszystkie projekty o których piszesz ,, Wyborco'' to same się zrobiły? Przyjechała ciocia Angela i dała dla Stasia parę milionów.Widać w okolicznych gminach jak im dają pieniądze. A i Ty chyba brałeś udział w tych projektach skoro wiesz kto jest na listach plac. Ciekawa jestem czy jak będzie inny wójt czy też będziecie jego błędy wytykać. Na pewno można było zrobić wiele rzeczy lepiej, inaczej, ale czemu nikt z tymi dobrymi pomysłami nie chodzi do gminy tylko w Internecie pisze że wszystko jest źle.

    Raportuj
  • Noname Noname sobota, 22 kwiecień 2017 10:20

    Wyborca bardziej zorientowany niż przeciętny obywatel. To z pracy takie informacje?

    Raportuj
  • wyborca wyborca piątek, 21 kwiecień 2017 23:05

    Wernyzdrowa,Zielona zachowujcie się , w pracy jesteście, a on nie wróci. Nasz ci on ale taki tuskowy trochę ; dał nogę i basta. Nie ma co nad nim płakać. A czy boćkowski czy wioskowy? Oczyszczalnia 7 milionów kostka przed gminą 500 tys., hydrofornia 2 bańki, gmina 2 miliony, kościół i cerkiew co najmniej milion, remiza 300 tys. A u was na wsi? Durna świetlica za 100 tys.? A może te kursy dekarskie, murarskie i inne jakich było mnogo a P.W. we wszystkich uczestniczył na listach wypłat tak was zafascynowały?

    Raportuj
  • Wernyzdrowa. Wernyzdrowa. piątek, 21 kwiecień 2017 11:40

    Teraz bockowcy będą musieli głosować na wójta dla siebie. Tamten był wioskowy to na wioskach zrobił oczyszczalnie. Teraz trzeba żeby przyszedł dobry wójt i zaczął w bockach nowoczesność wprowadzać. A była jakaś gadka o rewitalizacji bociek wiec moze bedzie mozna oczyszczalnie strzelic. Ale pewnie nowy wojt powie że to jego zasługa. A poza tym każdy z bociek ma swojego reprezentanta więc czemu nie egzekwuje od niego swoich postulatów? A czy masz komentator A K zawiesił działalność? Nie opisuje swoich spostrzeżeń, kampani zaniechal?

    Raportuj
  • Noname Noname piątek, 21 kwiecień 2017 08:44

    "Każdy chaziaj ma obowiązek mieć przydomową oczyszczalnię." co Ty gadasz? Jaki obowiązek?? Jedni chcieli wziąć udział w projekcie budowy przydomowych oczyszczalni i je mają, inni nie chcieli i wywożą sami.

    Raportuj
  • ZIELONA ZIELONA piątek, 21 kwiecień 2017 01:46

    A czego wy byście chcieli? Żeby gmina nie była zadłużoną? Z tego co wiem prawie wszystkie albo nawet wszystkie gminy sa na kredytach..zawsze można mówić że dług mógł być mniejszy...a o dokladnych kwotach byla mowa na radzie chyba zaraz po wyborach.nie sa to informacje tajne trzeba isc i pytać.. Bo i tak większość powie ze jest wszystko złe..czemu nie powiecie o jedniej chociaż dobrej decyzji? Takiej jak np przedszkole?!! A drogi? Tak sa zniszczone i zaniedbane...ale moze trzeba to zgłosić zeby oczekiwac napraw.. Pamietajcie żeby tylko nie bylo gorzej niz jest obecnie

    Raportuj
  • bołbot bołbot czwartek, 20 kwiecień 2017 21:32

    Noname co bierzesz? Jakie wsie mają oczyszczalnię. Każdy chaziaj ma obowiązek mieć przydomową oczyszczalnię. Inna sprawa że to żadna ekologia bo przecież nikt bakterii nie kupuje. 17 zł za metr ścieku? Powiedzmy rodzina zużywa kwartalnie 40 m wody czyli ma zapłacić 6 stów? To kupuję przydomową biologiczną za 2 i pół i mówię wójtowi Kryśkom, Waldkom, Markom, bosym i obutym pocałujcie mnie w zad.

    Raportuj
  • zlasuboru zlasuboru czwartek, 20 kwiecień 2017 10:48

    e tam gadanie, ze kradna,ze drogo.. no ale skad brac? Jesli nie podniesie sie kosztow9 jak tu-ceny sciekow czy wody0) to sie bedzie dokladalo z budzetu, a jak sie bedzie dokladalo z budzetu to bedzie dlug. ot filozofia.. no ale wszystko w rekach naszych reprezentantow

    Raportuj
  • Noname Noname czwartek, 20 kwiecień 2017 08:48

    Scieki 17zl? A dlaczego???? Bo sie kradnie wodę! Niektore wsie mają oczyszczalnie to dlaczego maja sie dokladac do utrzymania kanalizacji skoro z niej nie korzystaja? A doklada sie z podatkow ktore placimy wszyscy

    Raportuj
  • Mieszkaniec Gminy Mieszkaniec Gminy czwartek, 20 kwiecień 2017 08:21

    W pełni popieram komentarz tw bolo !!!
    Zielona - jak się określiła , to jesteś rzeczywiście zielona , albo stronnicza !!!
    Piszesz o drogach to przejedź się po 2-3 latach budowy , i dopiero powiesz jak się budowało . Gdzie gwarancje na inwestycje ? W każdej inwestycji zawsze były prace dodatkowe / pytam się z czym to związane ? /W przygotowaniu projektu powinno się przyjąć wszystko . A co za zadanie miał tzw, Kulczyk Derehajły ? Mówisz o inwestycjach , to ja się pytam ile wynosi zadłużenie Gminy - czy żeby nie przekroczyć progu , to wydano obligacje . Miały być przeznaczone na budowę dróg / CO BYŁO PRIORYTETEM wójta / , a druga rata była przeznaczona na deficyt budżetowy . Zielona - kto budował bank ??? Myślę że po tylu latach mógłby sam bank stworzyć / tzw. Amber Gold / . Jestem przekonany że za te rządzenie będzie jeszcze głośno !!! A tak na zakończenie / Zielona Ciebie to nie nie będzie dotyczyć / swego rządzenia przygotował wraz z przydupasami niespodziankę . Za ścieki Boćkowianie zapłacą 17,02 zł /m sześcienny ! Myślę że niektóre przydupasy się obudzą i zadbają o swój budżet / bo w takich przypadkach się wyłamują / . Majątek Gminy roztrwonił , ale swoje imperium zbudował - pytam się jakim kosztem ???

    Raportuj
  • ZIELONA ZIELONA czwartek, 20 kwiecień 2017 00:41

    Jacy Wy ludzie jestescie glupi!! Szkoda wam że sie Stasiunio nabrał na boku?? A niech łapie ile może ważne że w tym czasie wciąż powstawało cos nowego...zapomnieliśmy juz wszyscy jak po drogach z piachu czy kamieni jeden z drugim chodził? I to nie tylko w samych Boćkach ale też w okolicznych wsiach... A to że zalatwiasz sie do kibla i nie musisz szamba wizić w las bo masz oczyszczalnie.. Nowa szkola..bank..gmina ...drogi..oswietlenie ulic w Boćkach...a staże to nic wielkiego bo wszyscy biora jak moga mlodych ludzi chętnych do pracy.. Wam wszystkim sie w dupach przywraca wciąż wam MAŁO...tak wam zle?? To zrobcie cos dla społeczności sami?!! Otwórzcie jakieś kola zainteresowań oczywiscie spolecznie dla zabicia czasu swojego i innych..juz widze kolejke chetnych którzy sie podejmą takiej inicjatywy...heh...zacznijcie oceniac ludzi porównując ich do siebie. Do tego co sami robicie dobrego dla innych...

    Raportuj
  • tw bolo tw bolo czwartek, 20 kwiecień 2017 00:17

    Odchodzi, jak na okres 20 lat i wielkich możliwości na jakie trafił to zrobił bardzo mało, jego głównym dokonaniem jest spore zadłużenie gminy, i podział ludzi na swoich przydupasów których angażował we wszystko co się dało i resztę normalnych ludzi których trzymał na dystans od wszystkiego co się działo. Nie był na pewno wójtem wszystkich boćkowiaków a przez prawie 20 lat swoją pracą powinien na to zasłużyć. Jednak był na to za słaby za mało inteligentny i kreatywny. Za mało było w nim miłości do Bociek a za dużo do własnej osoby i gromadzenia swojego majątku i majątku swoich popleczników, dbania o swój interes a nie interes ogółu. Zresztą nowy stołek jest tego potwierdzeniem. Strategiem był jednak świetnym bo omotał wokół siebie całą tą tępotę oferując staże i inne śmieszne stanowiska co gwarantowało mu ciągłość. Najgorsze jest jednak to że ten który przyjdzie nie musi być lepszy a prawdopodobnie będzie jeszcze gorszy. Na prawdę inteligentna osoba która chciała by coś w tej gminie zrobić nigdy na takim stanowisku nie zasiądzie bo nie jest w stanie postawić tyle wódki, nagadać tylu głupot, tyle nakłamać żeby te wybory wygrać. Taki po prostu mamy klimat, zaścianek z układami bez wspólnoty a to jest największa spuścizna ustępującego.

    Raportuj
  • Mieszkaniec Gminy Mieszkaniec Gminy środa, 19 kwiecień 2017 22:39

    Ja słyszałem że będzie jakiś weterynarz . To informacja z kręgów doradcy . Tak się rozejrzałem i myślę że to chyba chodzi o krowojebca . Bo jak się zachowa ciągłość to nic się nie wyda !!!

    Raportuj
  • Wernyzdrowa. Wernyzdrowa. środa, 19 kwiecień 2017 19:41

    Po mojemu z tych co się już starali to najwięcej oliwy ma przedsiębiorca odzieżowy. Na emeryturze, czyli czasowy, dorobiony to i kraść nie musi. Oby tylko o okolicy pamiętał bo gmina to nie same Bocki.

    Raportuj
  • Lidka Lidka środa, 19 kwiecień 2017 19:28

    Zimno na targu to ja schowała sie w dawnej gminie troszku ogrzała sie na korytarzu.Przyszło takich trzech jeden brodaty musi jakieś duchowne czy inne dostojniki. Głośno gadali to wiem o czym. Jakies plany oglądali na klasztor nie wiem gdzie to ma powstać, tutaj przy cerkwi? Potem gadali o jakiejs szkole muzycznej co to w niej chyba jeden będzie uczyć. Pytali te z gminy czy wystartuje. Ale ona sie nie zgodziła bo ma propozycje do niemca do brukseli na posła zagwarantowane to sie jej nie opłaca w Boćkach.A jeszcze mówili żeby uważac na jakąś Heksa ma chyba na imie bo tak nazywali.To taka co dzioba wszędzie pcha. Tyle ja usłyszała dziś.

    Raportuj
  • Marcin Marcin środa, 19 kwiecień 2017 18:45

    A co myślicie o Krzysztofie B. Na wójta. ???

    Raportuj
  • gontek gontek środa, 19 kwiecień 2017 17:31

    to jedna mafia.... wiec typuję TAK JAK WYŻEJ pseudonim NIEWAŻNY..
    ja bym tam wszystkich wymienił :)

    Raportuj
  • big big środa, 19 kwiecień 2017 16:39

    typuję ?
    Normalnego nareszcie

    Raportuj
  • Nieważny Nieważny środa, 19 kwiecień 2017 10:22

    Dora się załapie na panią wójt

    Raportuj
  • Waldek Waldek środa, 19 kwiecień 2017 09:21

    Jak widzicie trzeba iść z duchem czasu . Była komuna - tato był towarzyszem sekretarzem rolnym , a potem zastąpił zięć . Rządzili POpaprtańcy p. Stanisław Derehajło korzystał z dobrodziejstwa " Naszego Podlasia ". Rządzi " Prawo i Sprawiedliwość " , korzysta z dobrodziejstw " Polski Razem " . Takim zachowaniem można dobrze żyć .

    Raportuj
  • wax wax środa, 19 kwiecień 2017 07:45

    Teraz wszyscy będziemy ornitologami? Każdy głos na ptaka !!!!

    Raportuj
  • Loleek Loleek środa, 19 kwiecień 2017 07:06

    Jednak prawda. Obiektyw na tvp3 to potwierdził

    Raportuj
  • Wernyzdrowa. Wernyzdrowa. wtorek, 18 kwiecień 2017 21:38

    Wójt odszedł to i opozycją odejść musi. Jaki sens działania jak największego wroga nie ma. Przeciwko komu nic nie robić dalej?

    Raportuj
  • ciekawy ciekawy wtorek, 18 kwiecień 2017 19:44

    I kogo typujecie na następce?

    Raportuj

Napisz komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Serwis Wirtualne Boćki nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. W przypadku chęci zgłoszenia naruszenia, wyślij taką informację na adres: kontakt@bocki.org

Top